مزرعه ی سبز
انجمن علمی مهندسی کشاورزی پیام نور دزفول 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

چت باکس


emam-www.iransit.com_08

 

[ چهار شنبه 14 خرداد 1393 ] [ 1:47 ] [ نگار رحم خدا ]

سلام عزیزم.نظریادت نره

[ چهار شنبه 14 خرداد 1393 ] [ 1:33 ] [ نگار رحم خدا ]

محصول گندم از نظر تولید و سطح زیر کشت سالانه در ایران و جهان در درجه اول اهمیت قرار دارد . سطح زیر کشت گندم دیم در ایران بیش از 4 میلیون هکتار است که بیشترین سطح زیر کشت زمین های زراعی را شامل می شود . بنابراین استقلال غذایی و خود کفایی در تأمین مواد غذایی کشور مستلزم توجه زیاد به زراعت در زمین های دیم است .

تولید موفق محصوب در زراعت دیم با توجه به میزان رطوبت موجود و وضعیت آب و هوا و مصرف میزان مناسب کود های مورد نیاز امکان پذیر است پس از کمبود بارندگی و رطوبت ، مواد غذایی خاک مهم ترین عوامل موثر در کیفیت و کمیت محصولات زراعی دیم می باشد . مصرف متعادل کودهای شیمیایی باعث رشد مناسب محصول و حفظ ساختمان خاک واصلاح آن می شود . همچنین باعث رعایت مسایل کشاورزی پایدار گردیده و از اتلاف کودهای شیمیایی و ضرر و ریان اقتصادی جلوگیری می کند .

در جیره غذایی انسان ، گندم به اشکال مختلف مثل آرد ، نان ، ماکارانی و غیره مصرف می شود . متوسط عملکرد گندم دیم در کشور 890 کیلوگرم در هکتار است که بسیار پایین تر ار متوسط گندم دیم جهان می باشد در حالی که متوسط مصرف کودهای شیمیایی در ایران بیش از متوسط مصرف کود در کل جهان است .

منابع :

1- بهنگل ، ک. ج 1364 اصول و عملیات دیم کاری . محمد حسین راشد محصل و عضو کوچکی ( مترجمان


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 خرداد 1393 ] [ 1:29 ] [ نگار رحم خدا ]

مقدمه :

 کشت بدون خاک شامل انواعی از روشهای غیر متعارف کاشت گیاهان است . مانند کشت آبی و کشت در ماسه و کشت در سنگریزه و کشت هوایی و کشت داخل لوله و ...

کلمه هیدروپونیک برای اولین بار در آمریکا استفاده شد و مترادف با کشت بدون خاک است . ولی در آلمان و انگلیس کشت آب برای این روش نام گذاری می شود .

روش کشت گیاهان بدون خاک از سالها قبل در فلسطین اشغالی استفاده می شده است . در این منطقه به دلیل کمبود آب و خاک این روش جایگزین مناسبی برای زراعت روشهای متداول است .

منابع :

http://www.takestan.mihanblog.com

http://daneshnameh.roshd.ir


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 خرداد 1393 ] [ 1:21 ] [ نگار رحم خدا ]

مقدمه

وقتی هوا گرم می شود وزن مخصوص آن کاهش می یابد و به طرف بالا می رود در نتیجه هوای گرم همیشه در بالاترین قسمت گلخانه جمع می شود . به همین جهت دریچه های سقفی بهترین وسیله برای خارج کردن سریع هوای گرم است . اگر در دیواره های گلخانه نیز به اندازه کافی دریچه وجود داشته باشد باز کردن دریچه های جانبی و سقفی با هم باعث می شود هوا ، از دریچه های جانبی وارد شد و از سقف خارج شود . بدین ترتیب جریان هوای کافی و مداوم در گلخانه برقرار می شود .

هنگامی که باد ملایم می وزد باید دریچه های سقفی را که در سمت مقابل جهت باد قرار دارد کاملا باز کرد . وزیدن باد از روی این دریچه ها نوعی مکش ایجاد می کند و هوای داخل گلخانه با سرعت بیشتری خارج می شود . در گلخانه های کوچک که عرض آنها بیش از ۶ متر نباشد دریچه های سقفی به تنهایی برای خنک کردن گلخانه کافی است ولی در گلخانه های بزرگ وجود دو ردیف دریچه سقفی ۱*۱ متر و دو ردیف دریچه های جانبی ضرورت دارد که ممکن است به صورت دستی وبرقی باز و بسته شود .

در گلخانه های پیشرفته ، این دریچه های به ترموستات وصل شده است و وقتی هوای گلخانه گرم می شود دریچه ها به طور اتوماتیک باز شده پس از خنک شدن هوا مجدد بسته می شود . تهویه گلخانه با هواکش برقی هم میسر است به شرط آن که ظرفیت هوا کش با فضای گلخانه تناسب داشته باشد . قاعده این است که هواکش بتواند در هر دقیقه یکبار تمام هوای گلخانه را خارج نماید .

منابع:

مجله اینترنتی کشاورزی و منابع طبیعی شمیز

http://s3.picofile.com/file/7404945799/21.gif


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 خرداد 1393 ] [ 1:5 ] [ نگار رحم خدا ]

سطح برگزاريملي


محورهاي همايش--------------------
توسعه پایدار و کشت های گلخانه ای
مدیریت تغذیه، بهینه سازی محیط ریشه و بسترهای کشت در هیدروپونیک
به کارگیری منابع داخلی در کشت های هیدروپونیک
اقتصاد و بازاریابی محصولات گلخانه ای
سازه و تجهیزات کنترل شرایط محیطی گلخانه
بهینه سازی کیفی و مسایل پس از برداشت محصولات گلخانه ای در کشت های هیدروپونیک و خاکی
بهره وری منابع آب و انرژی
استفاده از تکنیک های باغبانی در افزایش کمی و کیفی محصولات گلخانه ای
آموزش، ترویج، تحقیق و انتقال یافته های جدید در کشت هیدروپونیک
 
برگزار كنندگان: انجمن کشت های بدون خاک ایران
موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی کرج
مرکز پژوهشی کشت بدون خاک دانشگاه صنعتی اصفهان

--------------------
تحت حمایت اطلاع رسانی وب سایت ایران کنفرانس
--------------------
مهلت ارسال چكيده مقالات: 15 اردیبهشت 1393(فراخوان اول)
مهلت ارسال متن كامل مقالات: 15 اردیبهشت 1393 (فراخوان اول)
تاريخ برگزاري همايش: 18 الی 20 شهریور 1393

سايت همايش: congress.scsi.ir
تلفن تماس دبيرخانه: 02632705320
آدرس دبيرخانه: کرج، بلوار شهید فهمیده، روبروی بانک کشاورزی، موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر، موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی.
محل برگزاري: کرج - موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی
ایمیل: mail@Congress.scsi.ir

 

[ چهار شنبه 14 خرداد 1393 ] [ 1:2 ] [ نگار رحم خدا ]
میلاد گل رسول و زهرا و علی است
زیرا که جهان خجسته زین نور جلی است
ما را دگر از روز جزا بیمی نیست
چون بر دل ما عشق حسین ابن علی است
 



چه عباس آنکه در حشمت امیر راستین آمد

چه عباس آنکه از همّت پناه مسلمین آمد

چه عباس آنکه از اصل و نسب از دوره هاشم

چو جان مرتضى و حُسن خیرالمرسلین آمد






 سلام اى چارمین نور الهى

کلیم وادى طور الهى

تو آن شاهى که در بزم مناجات

خدا مى‏ کرد با نامت مباهات

تو را سجاده داران مى‏شناسند

تو را سجده گزاران مى‏شناسند

 
[ دو شنبه 12 خرداد 1393 ] [ 1:44 ] [ نگار رحم خدا ]

http://www.harekatfest.ir/7thHarekat.jpg

[ دو شنبه 12 خرداد 1393 ] [ 1:41 ] [ نگار رحم خدا ]

harkat  

هفتمین جشنواره ملی حرکت نیز به سنت همه ساله و در آبان ماه سال 1393 با حضور پرشور بیش از 6000 انجمن علمی دانشجویی از دانشگاههای تابعه وزارت علوم و همچنین با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی بر پا خواهد شد.

  • این جشنواره در دو مرحله ملی و دانشگاهی برپا می گردد.
  • هریک از مراحل فوق شامل دو بخش رقابتی و نمایشگاهی می باشند.
  • طبق مصوبه شورای سیاستگذاری جشنواره، دانشگاهها می بایست بخش رقابتی را که شامل دریافت و داوری آثار انجمنها می باشد را حداکثر تا خرداد 1393 به پایان رسانده و برگزیده هر حوزه را به منظور شرکت در مرحله ملی در سامانه ای که بدین منظور طراحی شده است و در 31 خرداد بازگشایی می گردد بارگزاری نمایند. بخش نمایشگاهی که شامل برپایی نمایشگاه آثار و دستاوردهای انجمنهای دانشگاه و همچنین مراسم اختتامیه تقدیر از برگزیدگان جشنواره می باشد نیز در مهر ماه برگزار نمایند. که در این راستا تعدادی از دانشگاهها با توجه به شرایط خاص دانشگاه خود و پس از اخذ مجوز از دبیرخانه مرکزی، بخش نمایشگاهی را در اردیبهشت برگزار نمودند
  • مرحله ملی جشنواره نیز همانند مرحله دانشگاهی شامل دو بخش عنوان شده می باشد. دریافت آثار طی بازه 31 خرداد لغایت 20 تیرماه و از طریق سامانه خواهد بود. آثار دریافت شده طی تابستان 93 داوری شده و بخش نمایشگاهی به همراه تقدیر از برگزیدگان در آبان ماه برپا خواهد شد.

 

موارد مهم در خصوص جشنواره هفتم:

 

1- ارسال کپی حکم دبیر جشنواره دانشگاهی تا تاریخ 20/1/1393 به ایمیل دبیرخانه مرکزی به نشانی info@harekatfest.ir.

2دریافت پوستر و فرم­های آثار از سایت جشنواره توسط انجمن­های علمی دانشجویی و تکمیل و تحویل فرم­ها طی یک بازه مشخص به دبیرخانه دانشگاهی.

1-2)تشکیل جلسات کمیته داوری مرحله دانشگاهی

2-2)متناسب با زمانبندی برپایی جشنواره نسبت به داوری آثار و تعیین انجمن­های برگزیده و قابل تقدیر اقدامات لازم صورت گیرد. (انجمن برتر و برگزیده در هر حوزه(=یک انجمن)، به مرحله ملی راه خواهد یافت. سایر انجمنهای برگزیده و قابل تقدیر هم در مراسم اختتامیه درون دانشگاه تقدیر می شوند.)

3-2)شاخص­های انتخاب آثار برتر نیز در قالب آیین نامه داوری در این سایت موجود است.(فرم های داوری به صورت محرمانه به ایمیل کارشناس محترم انجمنهای علمی دانشگاه ارسال گردیده است).

4-2) با توجه به مصوبه شورای سیاست گذاری جشنواره ارسال فرم آثار و مستندات آن صرفا" به صورت مجازی و از طریق سامانه میسر می باشد لذا خواهشمند است از ارسال پستی آثار خودداری گردد. طبعا" موارد ارسال شده خارج از فرایند مصوب ترتیب اثر داده نخواهد شد.

5-2)سامانه دریافت آثار مرحله ملی جشنواره از تاریخ 31خرداد لغایت 20 تیر ماه 1393 فعال خواهد بود. نظر به اینکه پس از تاریخ مذکور آثار ثبت شده جهت بررسی اولیه و ارسال به کارگروهای داوری اقدام می گردد خواهشمند است در زمان مقرر فرم­ها و مستندات تکمیل گردد و از ارسال موارد ناقص خودداری به عمل آید.

6-2) نام کاربری و رمز عبور سامانه برای دانشگاه­هایی که جشنواره داخلی برگزار می­نمایند تعریف شده و در اختیار کارشناس انجمنهای علمی دانشجویی دانشگاه قرار می­گیرد و صرفا" ایشان مجاز به ورود و بارگزاری فرم و مستندات آن می باشد.

7-2) پیشنهاد می­شود جهت سهولت در بارگذاری آثار در سامانه، انجمنهای علمی دانشجویی، آثار خود را به صورت الکترونیکی تحویل نمایند. 

کارشناسان دانشگاهها پس از پوشه­بندی حوزه­ها، آنها را فشرده سازی(zip) نموده و در سامانه بارگزاری نمایید. 

به شرح ذیل میزان حجم مورد قبول سامانه در حوزه های 16 گانه تقدیم می­گردد. (در هریک از حوزه ها فقط انجمن برگزیده دانشگاه در آن حوزه را می توانید معرفی نمایید=یک انجمن.)

 

شایان ذکر است صورتجلسات داوری در هر حوزه نیز در بخش مربوطه در سامانه بایستی بارگزاری شود.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 12 خرداد 1393 ] [ 1:31 ] [ نگار رحم خدا ]
 
کتاب باغبانی ارگانیک به‌زبان ساده را از لینک زیر دانلود کنید.
 
 
 
[ دو شنبه 12 خرداد 1393 ] [ 1:8 ] [ نگار رحم خدا ]
صفحه قبل 1 ... 7 8 9 10 11 ... 28 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

سلام به همه ی مخاطبین وب مزرعه ی سبز... حرفی ندارم جز آرزوی سرسبزی امیدهایتان... ویک دنیا سپاس به خاطر حضور سبزتان... دبیر انجمن کشاورزی
آرشيو مطالب
خرداد 1395
ارديبهشت 1395 اسفند 1394 آذر 1394 آبان 1394 تير 1394 خرداد 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 دی 1391
امکانات وب