مزرعه ی سبز
انجمن علمی مهندسی کشاورزی پیام نور دزفول 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

چت باکس


شما می توانید فایل پی دی اف معرفی ارقام انگور (ارقام موجود در ایران، ارقام تجاری، ارقام بدون دانه و ...) را از طریق لینک زیر دریافت نمایید:

دانلود

[ چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393 ] [ 18:9 ] [ نگار رحم خدا ]

دانشجویان عزیز : پاورپوینت زیبای معرفی

"علف های هرز تیره ی گندمیان"

را می توانید از اینجا دانلود نمایید.

 

[ چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393 ] [ 18:8 ] [ نگار رحم خدا ]
[ چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393 ] [ 18:7 ] [ نگار رحم خدا ]

فیلم دستگاه جداکننده برگ گیاه دارویی به لیمو که توسط یکی از شرکت های گیاهان دارویی در

استان فارس (آقای مهندس زارعی و مهندس پیش بین) طراحی و ساخته شده است.

 

با تشکر از شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی

حجم این فیلم جهت دانلود، 4.5 مگابایت می باشد.

دانلود Download

[ چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393 ] [ 17:59 ] [ نگار رحم خدا ]
شانه‏ هایت، ستون محکمی است پناهگاه امن خانه را.

دست در دستانم که می‏گذاری، خون گرم آرامش، در کوچه رگ‏هایم می‏دود.

در برابر توفان‏های بی‏رحم زندگی می‏ایستی؛ آن‏چنان‏که گویی هر روز از گفت‏وگوی کوهستان‏ها باز می‏آیی.

لبخند پدرانه‏ات، تارهای اندوه را از هم می‏دراند.

تویی که صبوری‏ات، دل‏های ناامید را سپیده‏دم امیدواری است. مرامنامه دریا را روح وسیعت به تحریر می‏آید؛ آن

هنگام که ابرهای دلتنگی، پنجره‏های خانه را باران می‏پاشند.

آسمان همواره بوسه بر پیشانی بلندت را آرزومند است.

کارت پستال تبریک روز پدر+عکس

[ چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393 ] [ 17:58 ] [ نگار رحم خدا ]

سم پاشی باغستان به کمک یک سم پاش بادبزنی
دلیل سم پاشی باغستان ها مبارزه با آفت ها و حشراتی است که بر روی کیفیت و کمیت و بازده محصول تولیدی تاثیرگذار است. البته سم پاشی تنها در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که مقدار سم مورد نظر و زمان مورد استفاده از سم و سم پاش ها مناسب باشد.
جهت استفاده از سم پاش ها می باید اطلاعات کافی در مورد نوع ساخت دستگاه مورد استفاده ونحوه ی استفاده و شرایط مناسب محیطی جهت بهره گیری از سم پاش مورد نظر قرار گیرد.
اجزا تشکیل دهنده ی یک سم پاش بادبزنی
قسمت های اصلی یک سم پاش بادبزنی همانطور که در شکل زیر قابل مشاهده است عبارتند از:
1- مخزن: همانند مخزن تمامی سم پاش های موجود، مخزن سم پاش های بادبزنی نیز در برابر زنگ زدگی مقاوم است و طوری طراحی شده اند که پر کردن، خالی کردن و خشک کردن آن براحتی صورت می پذیرد. همزن ها باید به تعداد کافی در داخل مخزن موجود باشند تا ذرات آفت کش به صورت مناسب و یکنواخت در داخل محلول پراکنده شوند، چه در زمان پاشش و باز بودن مجرای نازل ها و چه در زمان بسته بودن نازلها. به طور کلی دو نوع سیستم و روش هم زدن سم وجود دارد: (1) نوع مکانیکی که توسط تعدادی بیلچه مانند صورت می گیرد و (2) نوع هیدرولیک. هر دو سیستم وظیفه دارند ذرات معلق موجود در سم را به صورت یکنواخت در داخل محلول پراکنده سازند.
2- پمپ: عموماً، پمپ های پیستونی و سانتریفوژی (گریز از مرکز) در سم پاش های بادبزنی مورد ستفاده قرار می گیرد. پمپ های پیستونی بیشتر در زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که فشار مورد نیاز، در حدود psi 450 تا 600 باشد. پمپ های گریز از مرکز نیز، توان تولید فشاری در حدود psi 50 تا 200 را دارا می باشند.


ادامه مطلب
[ شنبه 20 ارديبهشت 1393 ] [ 20:11 ] [ نگار رحم خدا ]

به گزارش خبرنگار خبرگزاري كشاورزي ايران (ايانا)، رئيس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزي در جلسه مطبوعاتي پاسخ به ايانا درباره استفاده از سموم شيميايي و مواد بيولوژيك در بخش كشاورزي گفت: استفاده از برخي مواد بيولوژيك اقتصادي‌تر از مواد شيميايي هستند، اما از آنجايي كه كشاورزان به استفاده از سموم عادت كرده‌اند و منتظر اثر آني مواد در مقابل آفات و بيماري‌ها هستند، نسبت به مواد بيولوژيك رغبت كمتري دارند.

دكتر جهانگير پرهمت افزود: مديريت تلفيقي از اولويت‌هايي است كه در سال جديد مدنظر اين سازمان است كه با استفاده از اين روش، مصرف سموم شيميايي به حداقل رسيده و از ديگر روش‌هاي تلفيقي براي مقابله با آفات استفاده مي‌كنيم.

وي خاطرنشان كرد: حداكثر اثر استفاده از اين روش، مهال كنترل بيماري‌ها خوهد بود.

اين مقام مسئول ادامه داد: مديريت تلفيقي به‌عنوان يك كار ترويجي تضمين‌كننده سلامت محصولات كشاورزي و رسيدن به راهبرهاي وزارت جهاد كشاورزي است.

پرهمت تصريح كرد: در بخش تحقيقات و توليد مواد بيولوژيك قراردادهايي را براي استفاده از اين مواد و جايگزين شدن آنها با سموم شيميايي منعقد كرديم و تلاش مي‌كنيم اين برنامه به يكي از برنامه‌هاي اصلي وزارت جهاد كشاورزي تبديل شود، بنابراين ترويج و اطلاع‌رساني مواد بيولوژيك و استفاده از آنها به جاي سموم شيميايي مدنظر است.

وي با اعلام اينكه بيش از 332 هزار هكتار از اراضي تحت پوشش مديريت تلفيقي و مدرسه در مزرعه قرار گرفته است، يادآور شد: آشنايي كشاورزان با مواد بيولوژيك و اثربخشي آنها از مهمترين اهداف به‌شمار مي‌رود.


ادامه مطلب
[ شنبه 20 ارديبهشت 1393 ] [ 20:8 ] [ نگار رحم خدا ]

خلق حماسه اقتصادي در كشاورزي، كشور را از وابستگي نفتي نجات مي‌دهد.

 

نايب‌رئيس كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري كشاورزي ايران (ايانا) با اعلام اين مطلب گفت: برگزيدن واژه "حماسه" و منتسب كردن آن به دو بخش سياسي و اقتصادي، جسارتي هوشمندانه است كه كشور را از چالش‌هي فراروي، به سلامت مي‌رهاند.

محمد اسماعيل‌نيا حماسه اقتصادي و حماسه سياسي را دو بال موفقيت ملت بزرگ ايران خواند و افزود: انتخاب اين واژه‌ها از سوي مقام معظم رهبري از بصيرتي هوشمندانه و جسارتي مثال‌زدني خبر مي‌دهد. حماسه‌اي كه با ارزش‌هاي ديني و ملي ما گره خورده است، چنانچه به طرز مطلوبي مديريت شود، مي‌تواند بر هر مشكلي فائق آيد.

وي خاطرنشان كرد: بدون شك شاه‌بيت حماسه سياسي، حضور مقتدرانه، پررنگ و عالمانه در عرصه انتخابات رياست جمهوري است. چنانچه فردي كارآمد، مقتدر، ولايي، متخصص و متعهد در رأس دولت قرار گيرد، افراد شايسته‌اي را به كار مي‌گمارد كه خود منجر به خلق حماسه‌اي اقتصادي خواهند شد.

نماينده مردم كاشمر در مجلس نهم به لزوم برخي اقدامات در حوزه كشاورزي پرداخت و ادامه داد: اجرا و انجام طرح‌هاي مهمي نظير الگوي كشت، بهره‌وري خاك، آب و... بدون شكست حماسه‌اي اقتصادي است.

اسماعيل‌نيا تصريح كرد: خلق حماسه در عرصه كشاورزي براي دستيابي به جهشي بزرگ در اقتصاد، بدون توجه به بخش‌هاي ديگر نظير حمل و نقل، صنعت و تجارت غيرممكن است.

وي يادآور شد: چنانچه تيم اقتصادي دولت بر مبناي شايسته‌سالاري انتخاب نشوند و زمام امور را به دست گيرند، وزارتخانه‌ها و نهادهاي مختلف جزيره‌اي عمل نمي‌كنند، بلكه در فرآيندي هماهنگ، حماسه‌اي اقتصادي مي‌آفرينند.

اسماعيل‌نيا در پايان تأكيد كرد: بدون شك با انجام كارهاي اساسي دو حوزه كشاورزي، كشور به صادرات حتي يك قطره نفت خام نيز نياز نخواهد داشت. اين امر در صورتي محقق مي‌شود كه بار معنايي كلام رهبري مبني بر خلق "حماسه سياسي و حماسه اقتصادي" به بروز و ظهور برسد./

[ شنبه 20 ارديبهشت 1393 ] [ 20:7 ] [ نگار رحم خدا ]

آووكادو كه از خانواده مركبات به‌شمار مي‌رود، حاوي اسيدفوليك براي درمان انواع مختلفي از بيماري‌هاي كم‌خوني است و مصرف اين ميوه مي‌تواند جبران‌كننده كمبود اين ماده مغذي باشد.

توليدكننده آووكادو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري كشاورزي ايران (ايانا) با اعلام اين مطلب گفت: به گفته متخصصان تغذيه، آووكادو حاوي مقادير بالاي اسيدفوليك است كه در درمان انواع كم‌خوني مؤثر بوده و همچنين به‌علت برخورداري از مواد مغذي نظير ويتامين‌هاي A، C و ويتامين‌هاي B6 و B5 در خانواده مركبات و جزو ميوه‌هاي پيشگيري از سرماخوردگي به‌شمار مي‌رود.

قدرت‌اله ايزدي‌فر با اشاره به شروع توليد آووكادو در استان‌هاي شمالي كشور افزود: اين ميوه داراي ويتامين B5 است كه بر طراوت و شادابي پوست اثري مؤثر داشته و مانع از خشكي بيش از اندازه پوست نمي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: آووكادو همچنين به‌علت داشتن عنصر مس براي استحكام ناخن‌ها، مو و حفظ رنگ آنها ضرورت دارد.

به گفته متخصصان تغذيه، اين ميوه بزرگ همچنين حاوي اسيدهاي چرب امگا3 و مفيد براي سلامت قلب است كه از بروز سرطان دستگاه‌هاي گوارشي نيز جلوگيري مي‌كند

[ شنبه 20 ارديبهشت 1393 ] [ 20:6 ] [ نگار رحم خدا ]

استخدام موسسه جهاد نصر

احتراماً به استحضار می رساند موسسه جهاد نصر مجری طرح احیای دشت های خوزستان و ایلام در نظر دارد تعداد کارشناس در رشته های آبیاری و زهکشی ، ترویج کشاورزی ، اقتصاد کشاورزی و خاکشناسی را با شرایط ذیل جذب نماید.واجدین شرایط می توانند حداکثر تا تاریخ 17/2/93 نسبت به دریافت فرم مربوطه به واحد اشتغال این سازمان مراجعه نمایند.

شرایط :

1. داشتن شرایط عمومی استخدام

2. سکونت در یکی از شهرستان های استان خوزستان

3. داشتن حداقل 2 سار سابقه کاری

4. آشنایی با رایانه حداقل در حد ICDL

5. دارای کارت عضویت و پروانه اشتغال تمدید شده سال 93 و همچنین رتبه از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان

[ شنبه 20 ارديبهشت 1393 ] [ 20:3 ] [ نگار رحم خدا ]
صفحه قبل 1 ... 11 12 13 14 15 ... 28 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

سلام به همه ی مخاطبین وب مزرعه ی سبز... حرفی ندارم جز آرزوی سرسبزی امیدهایتان... ویک دنیا سپاس به خاطر حضور سبزتان... دبیر انجمن کشاورزی
آرشيو مطالب
خرداد 1395
ارديبهشت 1395 اسفند 1394 آذر 1394 آبان 1394 تير 1394 خرداد 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 دی 1391
امکانات وب