مزرعه ی سبز

مزرعه ی سبز
انجمن علمی مهندسی کشاورزی پیام نور دزفول 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

چت باکس


بهره برداری از پایگاه پیش‌بینی امواج آب‌های ایران

معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در آستانه روز ملی خلیج فارس، طراحی و پیاده‌سازی پایگاه نمایش پیش بینی امواج آب‌های ایران (خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر) توسط این سازمان به مرحله بهره برداری رسید.

خبرگزاری فارس: بهره برداری از پایگاه پیش‌بینی امواج آب‌های ایران
  •  

به گزارش خبرگزاری فارس ، در آستانه روز ملی خلیج فارس، طراحی و پیاده سازی پایگاه نمایش پیش بینی امواج آب های ایران (خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر) توسط سازمان بنادر و دریانوردی به مرحله بهره برداری رسید.

معاون توسعه و تجهیز بنادر سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت با توجه به جایگاه قانونی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی و نیز مطابق تعهدات تعریف شده در کنوانسیون های بین المللی، انتشار و اشاعه اطلاعات پیش‌بینی های دریایی به بنادر، ناوگان دریایی در آبهای کشور و متخصصان را از طریق یک سامانه  پیش‌بینی دریایی قابل اعتماد در پایگاه  مربوطه در اختیار کاربران قرار می دهد.

وی تاکید نمود امروزه با توجه به اهمیت و تنوع زیاد فعالیت‌های ساحلی و دریایی و همچنین هزینه‌های بسیار زیادی که صرف انجام این نوع فعالیتها از قبیل بهسازی، احداث و توسعه سازه‌های دریایی، گسترش حمل و نقل دریایی و تلاش برای بهره‌برداری بهینه از منابع دریاها در سطح ملی و بین‌المللی می‌شود،  موضوع پیش‌بینی امواج از اهمیت خاصی برخوردار است. در این راستا نیز در اغلب کشورهایی که به نحوی دارای فعالیتهای دریایی هستند، پایگاهها و سیستمهای پیش‌بینی راه‌اندازی شده است.

علیرضا کبریایی افزود: پیشبینی مشخصات امواج دریا به منظور کاهش خطرپذیری و ایمنی سفرهای دریایی نیاز روزافزون در صنایع دریایی است که با گسترش مدلهای طیفی موج و روشهای آماری روز دنیا نیازهای کاربران را مرتفع می نماید. بدیهی است وجود اطلاعات معتبر پیش‌بینی امواج، می تواند همه ساله از تحمیل هزینه‌های بسیاری به سواحل و بنادر کشور جلوگیری می کند.

در این سامانه همچنین سعی شده است با بهره گیری از تجربیات اقدامات گذشته در زمینه مطالعات پایه دریایی، از روشهای نوین و استفاده از شبکه کاربران در تدقیق و ارزیابی نتایج سامانه، افزایش دقت نتایج در جهت اطمینان بیشتر به خروجی سامانه به صورت مداوم انجام شود.

این طرح در سال 1389 با مطالعات امکان سنجی پیش‌بینی امواج دریاهای ایران آغاز و از ابتدای سال 1392 فاز اول پروژه به منظور ارائه اطلاعات پیش‌بینی امواج در محدوده خلیج فارس ادامه یافت که پس از کنترل کیفی و ارزیابی های صورت پذیرفته از صحت نتایج فاز دوم پروژه برای دریای عمان و دریای خزر نیز اجرا شد. از جمله اقدامات مهم و کاربردی این طرح تولید و انتشار نرم افزار آندروید پیش‌بینی امواج قابل نصب بر گوش های تلفن همراه می باشد که بدون شک گام مهمی در فراهم آوردن اطلاعات پایه و اجرای مطلوب و به هنگام پیش‌بینی امواج دریاهای ایران برای کاربران و متقاضیان این اطلاعات است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 16 ارديبهشت 1393 ] [ 1:13 ] [ نگار رحم خدا ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

سلام به همه ی مخاطبین وب مزرعه ی سبز... حرفی ندارم جز آرزوی سرسبزی امیدهایتان... ویک دنیا سپاس به خاطر حضور سبزتان... دبیر انجمن کشاورزی
آرشيو مطالب
خرداد 1395
ارديبهشت 1395 اسفند 1394 آذر 1394 آبان 1394 تير 1394 خرداد 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 دی 1391
امکانات وب